Kan negativa känslor vara positiva för en arbetsgrupp?

Så löd temat för vårt senaste kostnadsfria kundseminarium. Vi inledde träffen med att be våra deltagare att dela med sig av egna erfarenheter från negativa känslor i arbetsgrupper och hur dessa påverkat samarbete och arbetsresultat. Därefter redde vi ut mellan begreppen frustration – irritation – ilska och beskrev på vilket sätt det underlättar att förstå hur de här olika känslorna känns igen och uttryck genom beteende. Vi utforskade därefter tillsammans hur negativa känslor kan fångas upp i gruppen och omvandlas till funktionell arbetsenergi. Vi vill tacka alla er som deltog för era bidrag till en inspirerande eftermiddag tillsammans!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Can negative feelings be positive for a work group?

This was the theme of our latest free customer- and collaborator seminar. We began with participants´ own experiences of work in groups where negative emotions affected collaboration and performance. We then sorted out the concepts of frustration – irritation and anger and described the advantage of recognizing these different expressions of negative emotions through behavour. We shared our view of frustration=energy, and together with the seminar participants we explored how such frustration can be caught up in a work group and converted into functional work energy. We thank those who attended for your contribution to inspiring conversations and reflections!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.