Kundseminarium

Sen eftermiddag i torsdags fick vi besök hos oss pÃ¥ kornhamnstorg av ett tjugotal kunder frÃ¥n olika organisationer. Det var dags för höstens första kundseminarium med temat: “Hur lÃ¥sa upp lÃ¥sta positioner och bli ett mer effektivt team” Vi berättade om en metod för konflikthantering som, rätt använd, bidrar till att nyttja informationen som finns i konflikten till integrering av olikheter i stället för att kapsla in den sÃ¥ att teamets kreativa potential blir inlÃ¥st. Vi hoppas att ni som var med gick därifrÃ¥n med nÃ¥got nytt och tänkvärt. Vi uppskattar utbytet som sker i de här träffarna och har redan börjat fundera pÃ¥ tema för nästa seminarium.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kundseminarium

  1. Kerstin Wahlund skriver:

    Att i en konflikt först verkligen möta motparten i hans/ hennes sinnesstämning innan man börjar argumentera för sin egen sak ger, förutom träning i empati också tid för en minuts eftertanke.
    Det gynnar säkert både arbetsklimatet och kreativiteten.
    Ett givande miniseminarium med andra ord!
    Kerstin Wahlund, NCC AB

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.