Sen eftermiddag i torsdags fick vi besök hos oss pÃ¥ kornhamnstorg av ett tjugotal kunder frÃ¥n olika organisationer. Det var dags för höstens första kundseminarium med temat: “Hur lÃ¥sa upp lÃ¥sta positioner och bli ett mer effektivt team” Vi berättade om en metod för konflikthantering som, rätt använd, bidrar till att nyttja informationen som finns i konflikten till integrering av olikheter i stället för att kapsla in den sÃ¥ att teamets kreativa potential blir inlÃ¥st. Vi hoppas att ni som var med gick därifrÃ¥n med nÃ¥got nytt och tänkvärt. Vi uppskattar utbytet som sker i de här träffarna och har redan börjat fundera pÃ¥ tema för nästa seminarium.
juli 2022 M T O T F L S « nov 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 -
Senaste inläggen
Senaste kommentarer
- Kerstin Wahlund om Kundseminarium
Arkiv
Kategorier
Meta
Att i en konflikt först verkligen möta motparten i hans/ hennes sinnesstämning innan man börjar argumentera för sin egen sak ger, förutom träning i empati också tid för en minuts eftertanke.
Det gynnar säkert både arbetsklimatet och kreativiteten.
Ett givande miniseminarium med andra ord!
Kerstin Wahlund, NCC AB