Kundseminarium

Sen eftermiddag i torsdags fick vi besök hos oss på kornhamnstorg av ett tjugotal kunder från olika organisationer. Det var dags för höstens första kundseminarium med temat: “Hur låsa upp låsta positioner och bli ett mer effektivt team” Vi berättade om en metod för konflikthantering som, rätt använd, bidrar till att nyttja informationen som finns i konflikten till integrering av olikheter i stället för att kapsla in den så att teamets kreativa potential blir inlåst. Vi hoppas att ni som var med gick därifrån med något nytt och tänkvärt. Vi uppskattar utbytet som sker i de här träffarna och har redan börjat fundera på tema för nästa seminarium.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Kundseminarium

  1. Kerstin Wahlund says:

    Att i en konflikt först verkligen möta motparten i hans/ hennes sinnesstämning innan man börjar argumentera för sin egen sak ger, förutom träning i empati också tid för en minuts eftertanke.
    Det gynnar säkert både arbetsklimatet och kreativiteten.
    Ett givande miniseminarium med andra ord!
    Kerstin Wahlund, NCC AB

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>